Pogodni pracownicy są dobrymi pracownikami

Istnieje legenda, że Apache, twórca, dał ludziom zdolność do rozmowy, do  biegania i patrzenia  na różne rzeczy w rozmaity sposób.

 

Ale dodatkowo, legenda mówi, że nie był zadowolony, dopóki nie dała im możliwość śmiania się. Po udzieleniu nadaniu ludziom zdolność do śmiechu, twórca powiedział: „Teraz jesteś zdolny do życia.”

Dobry humor pomaga nam wychodzić z porażek, zrozumieć niekonwencjonalne, tolerować nieprzyjemne, przezwyciężyć nieoczekiwane i przetrwać nieznośne.

„Poczucie humoru to jedyna rzecz, o której nikt nie powie, że jej nie ma”, powiedział nikt inny, jak Mark Twain.

Życie jest zbyt krótkie, aby być poważnym przez cały czas. Jak nudne byłoby nasze życie bez możliwości patrzenia na nie nieco optymistyczniej? A i jak beznadziejne!  Humor często reprezentuje nadzieję, że najgorsze już za nami  i nadchodzą lepsze dni.

Kwiecień jest Narodowym Miesiącem Humoru w USA. Chciałbym zaproponować, byśmy więc świętowali humor każdego miesiąca przez cały rok. Nie wyobrażam sobie dnia bez uśmiechu.

 

Filtr

To prawda, że nie wszystkie rzeczy są śmieszne. Wiedza, w jaki sposób i kiedy należy zastosować filtr jest najważniejsza.  „Gdyby dano mi możliwość podarowania prezentu kolejnym pokoleniom,, byłaby to podarowana każdemu zdolność do śmiania się z samych siebie”, powiedział Charles Schulz, twórca popularnego komiksu „Peanuts”.


Pogodni pracownicy są dobrymi pracownikami

Cenię poczucie humoru bardzo wysoko kiedy rekrutuję  pracowników, zwłaszcza w zakresie sprzedaży i obsługi klienta. Moi pracownicy wiedzą, że kocham pośmiać.

Przez wiele lat każde spotkanie sprzedażowe rozpoczynam od zabawnej historii lub żartu i radze swoim managerom, by robili dokładnie to samo. Nie szukam następnego Tina Fey czy Jimmiego Fallona. Chciałem rozluźnić grupę.

Ta sama postawa jest ważna dla każdego, kto styka się z klientami. Z pewnością słyszeliście kiedyś  podczas lotu samolotem instrukcje dotyczące bezpieczeństwa dostarczone w różny, zabawny sposobów.

Przekaz jest dość poważny, ale ich podejście służy kilku celom: zachęcaniu ludzi by wysłuchali komunikatu, wprowadzaniu  pasażerów w bardziej zrelaksowany nastrój po stresie,  kłopotach na lotnisku.